Filozof Ludwig Feuerbach je još u 19. vijeku rekao: „Ono smo što jedemo“.

Danas je poznato da ono što jedemo ima veliki uticaj na to kako se osjećamo. Ishranom možemo podržati i održati naše zdravlje.

Hrana koju jedemo bi trebala biti dobro izbalansirana u pogledu vitamina i minerala koje sadrži, da bude uzgojena na našem geografskom području i da odgovara sezoni.Healthy-Food-PNG-Image

Idealno bi bilo da je hrana uzgojena na zdravom zemljištu na što prirodniji način i da je pripremljena pažljivo. Na taj način ćemo obezbijediti kvalitetne namirnice. Naravno, pored kvaliteta moramo voditi računa i o kvantitetu, tj. količini hrane koju pojedemo u toku obroka kao i u toku dana. Kada govorimo o količini, važi pravilo: manje je više.

Jedite samo kada ste gladni!

Na taj način će ćelije bolje iskoristiti hranljive sastojke iz hrane.

Hrana treba i da bude ukusna. U pripremi hrane treba voditi računa o količini masnoće i soli koja se dodaje. Potrebno je odvojiti vrijeme za obrok i jesti što je moguće češće u krugu porodice i prijatelja.

Na osnovu čega procjenjujemo kvalitet hrane?

Na osnovu količine vitamina, minerala i elemenata u tragovima koje sadrži. Mnogi od njih se moraju unijeti u hrani jer naš organizam nema sposobnost da ih sintetiše. Regionalna i sezonska hrana, uzgojena na zdravom zemljištu sadrži veću količinu vrijednih bioaktivnih supstanci, npr. antioksidanasa. Npr. prirodno uzgojen paradajz sadrži veću količinu likopena i vitamina C nego onaj iz iz uvoza. Uz to ima i bolji ukus.